fredag 14 december 2012

Det stannar inte där... Ska våra traditioner göras om också?

Snubblar över detta:

Rap i årets Lucia

Såg inte årets Luciafirande på tv igår då jag missade det totalt! Som vanligt förstår jag att det var hemskt fint och vackert, som det brukar. Men varifrån kommer rap:en ifrån? Inte tillhör den väl Luciafirandet? Så ledsen jag blir...Bort med alla svenska traditioner och in med en massa annat. Varför kan vi inte få ha våra traditioner kvar så som de alltid har varit? Det är ju därför det kallas för "tradition"....Så svårt är det inte att samsas. De som vill ha svenska traditioner har det och de som vill ha andra traditioner har det. Och nä, jag är inte ett dugg rasistisk som vill ha svenska traditioner kvar för de som nu tror det. Bara för att man vill behålla nåt som det varit tidigare, innebär det inte att man är rasistisk eller främlingsfientlig. Jag kan gärna ha andra traditioner också för det skulle vara roligt att vara med om annat. Men ta inte bort det som finns och låt dem gärna vara oförändrade...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar