fredag 31 januari 2014

Fredag och det är dags att länka! Ni får tre "tips" denna gång!

Det här med att länka till personer/företag som jag tycker sköter sig bra på sociala medier, är inte så lätt. Dock har jag tre bloggar jag följer som jag tycker mycket om. Dem är större, en av personerna är numer klassad som författare och en är företagare. Den tredje är en offentlig person som setts i tv och kanske inte vårdar sitt språk alla gånger. Men jag tycker om hennes sätt att skriva och att hon har haft modet att växa in i sin offentliga roll som har gjort.

*Den första personen ut är Fredrik Backman. En härlig bloggare/krönikör som även har hunnit skriva tre böcker: "En man som heter Ove" - förmodligen mest läst hittills. "Saker min son behöver veta om världen" och den senaste: "Min mormor hälsar och säger förlåt".

Här är länken till hans blogg: http://fredrik.cafe.se/
Han skriver med humor och mycket värme! Värd att följa och värd att läsa. Fast om ni inte redan läser han, börja från början. Vet att det är mycket, men det är liksom en liten resa genom de senaste åren. Och dessutom finns det så många inlägg som är riktigt bra och roliga!

*Nästa person är en ung kvinna, som verkligen är en inspiration i mångt och mycket. Helt enkelt Underbar!

Här är länken till Clara : http://www.underbaraclaras.com/
Och läsa om henne gör ni här: http://www.underbaraclaras.com/om-clara/
Tycker inte ni ska missa henne! Det är en fröjd att följa hennes blogg. Dessutom har hon gett ut böcker, hon syns i tv, i tidningar.. ja, överallt. Hon värnar om miljön, visar och berättar hur man tar vara på det som är gammalt (det som andra kanske slänger iväg). Det är en blogg med innehåll om allt möjligt. Stark rekommendation och den som jag absolut tycker sköter sig bäst på sociala medier!

*Sista personen ut denna gånger är en kvinna som syns och hörs en hel del. En kvinna som jag har svårt att förklara så här är länken till henne:

http://ladydahmer.nu/
Det här är också en blogg jag tycker man ska läsa från början, eller åtminstone skumma igenom och läsa dem inlägg man kan tycka är intressanta. Tycker verkligen hon är värd att följa.

De här tre personerna har jag följt några år nu och för mig är dem helt olika varandra, skriver om olika ämnen och uttrycker sig på olika sätt. Men det dem har gemensamt är att jag tycker dem alla sköter sig bra i de sociala medierna, samt är otroligt duktiga på att använda ord.




Utmaningen finns här http://liie.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar