lördag 10 januari 2015

Lite märkligt va?

När Smoke fick somna in sa jag att "ingen mer hund". Men det tog inte lång tid förrän jag förstod att jag liksom inte klarar att vara utan... Så då blev frågan vad för sorts hund och svaret var just då enkelt : en som även kunde användas i fågeljakt. På blocket, under den perioden, fanns det en hel del annonser på typ fågelhundar.
Men så sa Niclas att han eg inte behöver en jakthund, så en mindre typ av hund..? Och se där! Då fanns det helt plötsligt en drös av annonser på mindre hundar. Givetvis hundar som var av intresse!
Så här före jul börja jag titta lite mer åt större hundar.  Fastän jag sagt att det aldrig mer kommer in en rottis här igen, så är det ändå en ras jag älskar! Och vad fick jag se? Jo, mycket söta rottis valpar.
Tilläggas bör att jag endast kollar norrbotten och västerbotten...
I måndags, på trettondagsafton, var det nån här och kollade huset. Alt nån som ångrade sig... Niclas var och jobbade som o.vakt och ensam var jag. När han kom hem vid 03.30 visade det sig att nån gått till och från bron. Jag har inget hört.
Så mina ord blev: "Nu spelar det ingen roll! Vi ska ha en hund och en stor en!"
Ja... och denna vecka har det hunnit komma ut fler rottis valpar och en annons om boerboel valpar (sydafrikansk mastiff) som då har avlats fram som gårds- och vakthundar.
Idag pratade jag om schäfer. Om det skulle bli en schäfer vill jag helst ha en rakryggad, svart en. Mycket tjusiga! Nu ikväll ser jag en annons om just sådana valpar.
Min tanke nu är att verkligen prata om ett par miljoner... 😜

Men visst är det kanske ett tecken på att vi borde kolla lite på en ny hund? Alltså aktivt fara å kolla?

1 kommentar:

  1. Men ni måste ju kolla på dobbers! ;) våran knähund är den mysigaste som finns! å stor är han :D

    SvaraRadera