onsdag 14 januari 2015

Träning och sjukskrivning

Igår var en rätt händelserik dag. Det negativa var att jag fortsatte min sjukskrivning för min onda rygg, som numer har förpassats till största delen till axlarna. Speciellt höger. Har lika hemskt i axeln som för drygt 3 år sedan då jag fick kortison... Och jag med min höga arbetsmoral tycker det här suger fett! Som ungdomarna säger. Så idag blir det att ringa hc för läkarintyg.
Två bra händelser var att Niclas har fått tills vidare anställning från 1 februari! Jag är så glad 😄
Andra är att, trots smärta i axel och ond rygg, var jag med på första träningspasset med den grupp jag nu ingår i. Passet var indoor walking, vilket innebär att man med olika motstånd använder sig av en "trampmaskin med stavar". Och i olika tempo och på lite olika sätt.  Jag kunde inte göra de moment som innebar att använda armarna då värken i axeln var påtaglig. Det i sin tur gjorde att mina ben var som kokt spaghetti! Haha! 😜 Efter passet gjorde  jag några lätta yogaövningar för att stretcha. Var nog en god idé för träningsvärken idag är minimal.
Nu gäller det att "bara" få till axlar och rygg!  Vill inte vara hemma för det...
I övrigt önskar jag er alla en riktigt bra dag!
Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar